دیپلماسی رسانه ای .. Media  Diplomacy

دیپلماسی رسانه ای .. Media Diplomacy

وبلاگ پژوهشی - تحلیلی در زمینه منطق دیپلماسی و خبر
دیپلماسی رسانه ای .. Media  Diplomacy

دیپلماسی رسانه ای .. Media Diplomacy

وبلاگ پژوهشی - تحلیلی در زمینه منطق دیپلماسی و خبر

بحران در سوریه فعلا راه حل سیاسی ندارد/ 1394/11/24

برخلاف آنچه گفته می‌شود، «بحران سوریه فعلا راه حل سیاسی» ندارد. مگر اینکه دمشق با سیطره غرب و رژیم صهیونیستی و متحدان منطقه‌ای آنها بر بخشی از خاک سوریه کنار آید.

  ادامه مطلب ...

تاملی بر اختلافات آنکارا و واشنگتن در زمینه سوریه/ 1394/11/21

اخیرا گزرش‌های خبری حاکی از بالا گرفتن تنش‌ها در مناسبات ترکیه و آمریکا است. در آخرین تحول در این زمینه وزارت خارجه ترکیه روز سه‌شنبه سفیر آمریکا را در این کشور احضار کرد. به گزارش خبرگزاری فرانسه اقدام وزارت خارجه ترکیه بعد از آن صورت گرفت که جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه امریکا گفت واشنگتن حزب اتحاد دمکراتیک ترکیه را که حزب اصلی کردهای این کشور است سازمانی تروریستی تلقی نمی‌کند. 

  ادامه مطلب ...

احتمال تغییر رویکرد آمریکا نسبت به بحران سوریه/ چرا/ 1394/11/19

درباره «تغییر سیاست آمریکا در سوریه» روز به روز اظهار نظرها و دیدگاه‌های بیشتری مطرح می‌شود. قبلاً مخالفان سوری به این مطلب تصریح می‌کردند، اما پس از پیروزی‌های اخیر ارتش سوریه در برابر تروریست‌ها و شورشیان، محافل رسانه‌ای غربی و آمریکایی نیز به آن اذعان می‌کنند. 

 
ادامه مطلب ...

احتمال مداخله نظامی عربستان و ترکیه در سوریه/ چرا؟/ 1394/11/16

سخنگوی وزارت دفاع روسیه دیروز پنج شنبه اعلام کرد مسکو اسناد و مدارک محکمی در اختیار دارد که نشان می دهد ترکیه برای دخالت نظامی در سوریه آماده می شود. همزمان یکی از مشاوران وزیر دفاع عربستان سعودی هم گفت: این کشور آماده است در صورت تصمیم ائتلاف تحت فرماندهی آمریکا به آغاز هرگونه عملیات زمینی در سوریه، در چنین عملیاتی مشارکت کند. ژنرال احمد عسیری سخنگوی ائتلاف تحت فرماندهی عربستان سعودی علیه یمن افزود: ما معتقدیم عملیات هوایی راه حل مناسب نیست و عملیات هوایی باید با عملیات زمینی همراه شود.

  ادامه مطلب ...

پس از لغو تحریم‌ها/ ترفند جدید آمریکا: بالابردن ریسک سرمایه گذاری در ایران/ 1394/11/14

پس از لغو تحریم‌های اقتصادی بر ضد ایران محافل سیاسی و رسانه‌ای آمریکایی با توسل به سوژه‌های متفاوت ‌وانمود می‌کنند ریسک سرمایه گذاری در ایران بالا است تا با وجود لغو تحریم‌ها، شرکت‌های تجاری در جهان خود از سرمایه گذاری در ایران منصرف شوند. 

  ادامه مطلب ...

افزایش حمایت نظامی از ریاض تاثیر راهبردی در تحولات یمن ندارد/ 1394/11/12

همزمان با اعلام خبر‌ها درباره شکست‌های پی در پی ائتلاف (به رهبری عربستان) در برابر مقاومت مردمی در یمن، برخی گزارش‌ها از افزایش همکاری کارشناسان نظامی آمریکا و انگلیس با نیروهای این ائتلاف خبر می‌دهند. 

  ادامه مطلب ...

نگاهی به چالش‌های پیش روی ارتش آمریکا/ 1394/11/10

اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا در نشست خبری روز جمعه که در پنتاگون برگزار شد تاکید کرد باید به فکر رفع چالش های پیش روی ارتش قدرتمند «برای آینده» باشیم. 

  ادامه مطلب ...