دیپلماسی رسانه ای .. Media  Diplomacy

دیپلماسی رسانه ای .. Media Diplomacy

وبلاگ پژوهشی - تحلیلی در زمینه منطق دیپلماسی و خبر
دیپلماسی رسانه ای .. Media  Diplomacy

دیپلماسی رسانه ای .. Media Diplomacy

وبلاگ پژوهشی - تحلیلی در زمینه منطق دیپلماسی و خبر

آینده آمریکا «با» یا «بدون» ترامپ؛ چرا و چگونه!؟/ 1394/12/24

استقبال از کاندیداتوری دونالد ترانپ در یک جمله به معنا «بازگشت دوباره افراط گرایی» به آمریکا است. 

ترامپ پیشتر گفته بود مکزیک را مجبور خواهد کرد برای ممانعت از ورود مهاجران غیرقانونی به آمریکا دیواری در مرز بسازد. وی قصد دارد 11 میلیون مهاجر غیرقانونی در آمریکا را اخراج کند. وی همچنین می‌خواهد مسلمانان را از ورود به این کشور منع کند و گفته است گروه تروریستی داعش را با یک عملیات نظامی وسیع از میان بر خواهد داشت. ترامپ همچنین مدعی شده است که «اسلام از غرب متنفر است.» وی تهدید کرده است با چین، ژاپن و مکزیک جنگی تجاری به راه خواهد انداخت و خواهان روابطی نزدیک‌تر با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه است.

  ادامه مطلب ...

سیاست آمریکا در زمینه کره شمالی؛ تکرار اشتباه‌های گذشته/ 1394/12/19

کره جنوبی و آمریکا روز دوشنبه تمرین‌های نظامی گسترده خود را آغاز کردند. مقامات آمریکایی و کره‌ای می‌گویند این تمرین‌های نظامی، رزمایشی سالانه است و به منظور محک زدن توانمندی‌های دفاعی آنها در برابر کره شمالی برگزار می‌شود. با این حال کره جنوبی اعلام کرد این تمرین‌های نظامی مشترک با آمریکا گسترده‌ترین تمرین‌های نظامی آنها به شمار می‌رود که پس از چهارمین آزمایش هسته‌ای کره شمالی در ماه ژانویه و پرتاب موشک دور برد این کشور در ماه گذشته برگزار می‌شود. 

  ادامه مطلب ...

گمانه زنی درباره ابعاد سفر داوود اغلو به ایران/ 1394/12/17

سفر احمد داوود اوغلو نخست وزیر ترکیه به ایران را می‌توان در ادامه سفر و رایزنی‌های مقامات بسیاری کشور‌های جهان در ایران پس از توافق هسته‌ای و تعلیق تحریم‌ها ارزیابی کرد، به هر حال بازار بکر ایران برای هر کشوری وسوسه انگیز است. با این حال این سفر از جهت‌های دیگری هم برای آنکارا اهمیت دارد. 

  ادامه مطلب ...

مهمترین چالش پیش روی آتش بس در سوریه/ 1394/12/15

با میانجیگری روسیه و آمریکا هفته گذشته آتش بسی میان نیروهای بشار اسد رئیس جمهور سوریه، مخالفان و کرد‌ها برقرار شد که سطح خشونت ها را در این کشور کاهش داده است.

اما آتش بس شامل نبرد با گروه دولت اسلامی (داعش) و جبهه النصره که به القاعده وابسته است نمی شود. این بدان معنا است که طرف‌های این آتش بس می‌توانند با حمله به این دو سازمان تروریستی، مناطق تحت اشغال آنها را تصرف کنند. بنابراین آنچه در این زمان بسیار حائز اهمیت است اینکه دست یافتن هر یک از دو طرف منازعه - ارتش سوریه یا مخالفان بشار اسد و متحدان منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای این دو - به مناطق تحت کنترل داعش و جبهه النصره، باعث تقویت موضع سیاسی آنها خواهد شد و همین مسئله احتمالا مهمترین عامل شکست آتش بس در آینده نزدیک خواهد بود. 

  ادامه مطلب ...

همگرایی سران عرب با تل‌آویو نشانه عقب ماندگی است/ 1394/12/13

این روزها رای‌زنی‌ها و همگرایی‌های بین کشور‌های عربی و غربی و رژیم صهیونیستی بر ضد مقاومت اسلامی - با محوریت ایران، جنبش حزب الله لبنان و ... - تشدید یافته است؛ این در حالی است که گسترش تحریم رژیم صهیونیستی به غرب- حتی در دانشگاه‌های آمریکا - کشیده شده است و زنگ خطر برای تل‌آویو به صورت جدی به صدا درآمده است. 

 

ادامه مطلب ...

بازهم انتقاد تصنعی اروپا از فروش سلاح به عربستان/ 1394/12/08

پارلمان اروپا با انتشار طرحی، فروش سلاح به عربستان را به دلیل ارتکاب جنایات فجیع در یمن ممنوع کرد. پارلمان اروپا در این طرح درباره ادامه کشتار مردم یمن توسط نیروهای آل سعود نیز هشدار داد و در عین حال از طرف های یمنی خواست دور جدید گفتگو برای رسیدن به راه حل سیاسی فراگیر در کشور را شروع کنند.

  ادامه مطلب ...

محافل بیگانه، توانایی نظامی ایران و انتخابات 7 اسفند/ 1394/12/06

در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در ایران، توانمندی نظامی ایران بیش از گذشته مورد توجه محافل سیاسی، کارشناسی و رسانه‌ای آمریکایی و غربی قرار گرفته است. 

  ادامه مطلب ...