دیپلماسی رسانه ای .. Media  Diplomacy

دیپلماسی رسانه ای .. Media Diplomacy

وبلاگ پژوهشی - تحلیلی در زمینه منطق دیپلماسی و خبر
دیپلماسی رسانه ای .. Media  Diplomacy

دیپلماسی رسانه ای .. Media Diplomacy

وبلاگ پژوهشی - تحلیلی در زمینه منطق دیپلماسی و خبر

تصمیمات ریاض درباره حج، بیانگر اوضاع نابسامان عربستان/ 1395/06/19

در پی مانع‌تراشی‌ها و کارشکنی‌های مقامات سعودی، زائران ایرانی، سوری، یمنی و فلسطینی و ... نمی‌توانند در فریضه حج امسال شرکت کنند. 

  ادامه مطلب ...

تاملی بر اظهارات یک مقام آمریکایی درباره برجام/ 1395/06/20

«کریس بک‌مایر»، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور ایران در نشستی در اندیشکده شورای آتلانتیک گفت: "آمریکا و ایران هر دو تاکنون به تعهدات خود در توافق هسته ای که از دیماه گذشته آغاز شد، عمل کرده اند". این ادعا در حالی مطرح می‌شود که آمریکا در زمینه رفع تحریم‌ها همچنان ایران همچنان کارشکنی‌ می‌کند و این موضوع با انتقادات گسترده در ایران روبرو شده است. 

  ادامه مطلب ...

دونالد ترامپ، پدیده‌ای کهنه در نمایی جدید/ 1395/06/17

افراط‌گرایی ترامپ در آمریکا پدیده‌ جدیدی نیست و در سال 2000 این پدیده با چهره دیگری در ذیل جریان راست مسیحی در آمریکا ظهور کرد.

  ادامه مطلب ...

سخنان عاقلانه اوباما، اگر صادقانه باشد؟!/ 1395/06/15

باراک اوباما از خطرات افزایش رشد اقتصادی جهان بدون توجه به توزیع منافع آن و تأثیر منفی آن بر جهانی‌شدن سخن گفت. به نظر می‌رسد این اظهارات مهمترین واکنش به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و افزایش گمانه زنی درباره شکست ایده پیمان تجاری بین اروپا و آمریکا ... است. 

  ادامه مطلب ...

مداخله نظامی ترکیه در سوریه"/ 1395/06/10

اردوغان یک از اهداف مداخله نظامی ارتش ترکیه در سوریه را داعش خواند اما ظاهرا آنکارا در مناطق مرزی سوریه به دنبال مقابله با این گروه تکفیری-صهیونیستی نیست. 

  ادامه مطلب ...

شکست حباب شیشه‌ای «جهان تک قطبی غربی»/ 1395/06/08

خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، حباب شیشه‌ای ایده‌‌هایی مانند جهان تک قطبی به رهبری غرب را شکست. پیش از این موافقان جهان چندقطبی با دامن زدن و ابراز رضایت از رقابت‌های شرق و غرب سعی می‌کردند ایده‌ غربی جهان تک قطبی را به چالش بکشند اما خروج انگلیس از اتحادیه اروپا سبب شد دمل اختلافات بین اعضای اتحادیه اروپا و همچنین بین اروپا و آمریکا  ـ که ظاهراً تا پیش از این پنهان بوده است ـ سر باز کند و ابعاد گسترده آن بیش از پیش آشکار شود. 

  ادامه مطلب ...

ادعای جان کری درباره ارسال سلاح ایرانی به یمن/ 1395/06/06

جان کری، وزیر خارجه آمریکا که برای شرکت در جلسه‌ای با حضور رهبران عربستان و چند کشور حوزه خلیج فارس به جده سفر کرده بود پنجشنبه در حضور خبرنگاران ادعا کرد "ایران موشک و تسلیحات پیشرفته نظامی به یمن ارسال می‌کند" و آن را «تهدید بالقوه»‌ای که دامنه آن فراتر از یمن می‌رود دانست. وی ادعا کرد: "این تنها تهدیدی برای عربستان و منطقه نیست... این تهدید متوجه آمریکا هم می‌شود و نباید ادامه یابد."

  ادامه مطلب ...