دیپلماسی رسانه ای .. Media  Diplomacy

دیپلماسی رسانه ای .. Media Diplomacy

وبلاگ پژوهشی - تحلیلی در زمینه منطق دیپلماسی و خبر
دیپلماسی رسانه ای .. Media  Diplomacy

دیپلماسی رسانه ای .. Media Diplomacy

وبلاگ پژوهشی - تحلیلی در زمینه منطق دیپلماسی و خبر

هدف مداخله نظامی ترکیه: حمایت از داعش/ 1395/08/09

1- ترکیه هم در شمال سوریه و هم در شمال عراق مداخله نظامی کرده است. 

پایگاه اینترنتی فارن پالسی دیروز با  اشاره به سیاست ملی گرایانه و تهاجمی اردوغان و سرریز شدن آن از مرزهای ترکیه به سمت اشغال اراضی در یونان و عراق از «اراده ‌اردوغان برای احیای امپراطوری عثمانی» خبر داد. 

  ادامه مطلب ...

احتمال تبدیل انتخابات آمریکا به بحران سیاسی/ 1395/08/08

در روز‌های اخیر دو دیدگاه درباره نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در محافل سیاسی، کارشناسی و رسانه‌ای این کشور مطرح شده است. 

از سویی برخی رسانه‌ها از نظر سنجی‌هایی خبر می‌دهند که مدعی پیشتازی نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است، از سوی دیگر ترامپ با تکذیب این نظرسنجی‌ها و متهم کردن رسانه‌های آمریکا به حمایت از رقیب وی معتقد است "پیروزی خیره‌کننده او و طرفدارانش در انتخابات، مردم آمریکا را شگفت‌زده خواهد کرد". 

  ادامه مطلب ...

قدرت نمایی نمایشی ناتو در برابر روسیه/ 1395/08/06

ناتو روز چهارشنبه از تلاش برای متقاعد کردن متحدانش به مشارکت در آماده باش نظامی در مرز روسیه خبر داد. صدای آمریکا معتقد است این سنگین ترین استقرار نیروهای نظامی در مرز روسیه همزمان با آماده شدن ناتو برای درگیری احتمالی با مسکو، از زمان جنگ سرد به این سو به شمار می‌رود.

به گزارش خبرگزاری رویترز با نمایش قدرت روسیه و اعزام ناو هواپیمابر خود به سوریه از طریق آب های اروپایی، وزیران دفاع ناتو قصد دارند به وعده رهبران این پیمان در ماه ژوئیه عمل کرده و از اوایل سال آینده میلادی نیروهای خود را به کشورهای حوزه بالتیک و شرق لهستان اعزام کنند.

  ادامه مطلب ...

تمدید «قانون داماتو» و بررسی اثر بخشی آن/ 1395/08/05

به گزارش صدای آمریکا دستیاران چند سناتور و اعضای مجلس نمایندگان آمریکا خبر داده که جمهوریخواهان به دنبال تمدید ده ساله «قانون تحریم های ایران» موسوم به داماتو  هستند.

بر اساس این گزارش خبرگزاری رویترز روز سه شنبه چهارم آبان ماه نوشت که اعتبار قانون فعلی تحریم های ایران روز 31 دسامبر (11 آذر) به پایان می رسد و به همین دلیل کنگره آمریکا قصد دارد کمی بعد از برگزاری انتخابات - که 18 آبان است - تمدید این قانون را به رای بگذارد.

  ادامه مطلب ...

دیپلماسی ترکیه؛ حساب شده یا آشفته؟!/ 1395/08/03

برخی صاحب نظران معتقدند سیاست ترکیه در پرداختن به دو بحران سوریه و عراق با آشفتگی و سردرگمی همراه است. آنها برای مستندکردن دیدگاه خود از سویی به آشتی ترکیه و روسیه و بهبود روابط اقتصادی آنکارا با تهران و در نتیجه افزایش مبادله تجاری بین دو کشور به سی میلیارد دلار در سال و سخنان بینالی ییلدریم نخست وزیر ترکیه که نشان دهنده تمایل کشورش برای از سرگیری روابط کشورش با قاهره، دمشق است اشاره می‌کنند و از سوی دیگر «اوج گیری تنش در روابط ترکیه با سه کشور عربی یعنی عراق، سوریه و مصر در هفته‌های اخیر» را یادآور می‌شوند. 

  ادامه مطلب ...

واکنش غیرصادقانه آمریکا به موضوع نظارت بر انتخابات/ 1395/08/01

کنسولگری روسیه در اوکلاهما، تگزاس و لوئیزیانا درخواست حضور رسمی نماینده روسیه در محل‌های رای‌گیری برای "مطالعه تجربه روند رای‌گیری" در آمریکا را کرده است.

این در خواست پس از آن مطرح شده است که دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا درباره تقلب در انتخابات آمریکا هشدار داد، هشداری که اعتراض بسیاری از مقاومات آمریکایی از دو حزب را به دنبال داشت. 

  ادامه مطلب ...

بهبود مناسبات با تل‌اویو تهدید برای آنکارا و ریاض/ 1395/07/30

1) عربستان و ترکیه در ما‌ه‌های اخیر گام‌های بلندی برای آشکار کردن مناسبات خود با رژیم صهیونیستی برداشته‌اند. 

از سویی حدود 4 ماه از عادی سازی روابط ترکیه و رژیم صهیونیستی می‌گذرد و اکنون وکلای قربانیان حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به کشتی ماوی مرمره در سال 2010 نگرانند درپی این معاهده (عادی‌سازی روابط اسرائیل و ترکیه) این دادگاه، بررسی را متوقف کند.» زیرا توافق عادی‌سازی روابط تاکید می‌کند که عاملان حمله به کشتی ماوی مرمره دیگر نباید مورد پیگرد قانونی قرار گیرند و رژیم صهیونیستی فقط به پرداخت 20 میلیون دلار محکوم شد. 

  ادامه مطلب ...