دیپلماسی رسانه ای .. Media  Diplomacy

دیپلماسی رسانه ای .. Media Diplomacy

وبلاگ پژوهشی - تحلیلی در زمینه منطق دیپلماسی و خبر
دیپلماسی رسانه ای .. Media  Diplomacy

دیپلماسی رسانه ای .. Media Diplomacy

وبلاگ پژوهشی - تحلیلی در زمینه منطق دیپلماسی و خبر

کاخ سفید سراسیمه در پی حل مسئله دستگیری ملوانان است/ 1394/10/23

پس از توافق هسته‌ای بین ایران و پنج به علاوه یک، محافل سیاسی و کارشناسی تصور می‌کردند، این توافق مقدمه‌ای خواهد شد برای دست برداشتن تهران از مواضع خود در منطقه و جهان، مواضعی که در چارچوب استقلال و حراست از تمامیت ارضی کشور و هم چنین ارزش‌های مقاومت اسلامی تعریف می‌شود. اما تحولات پس از این توافق نشان داد از منظر تهران توافق هسته‌ای ارتباطی با سیاست‌های اسلامی، منطقه‌ای و جهانی جمهوری اسلامی ایران ندارد. دستگیری و بازداشت ملوانان آمریکایی در آب های سرزمینی ایران نیز از این منظر ارزیابی می‌گردد. 

  ادامه مطلب ...

اصرار آمریکا بر سیاست‌های غلط در زمینه کره شمالی / 1394/10/22

به رغم استمرار و تشدید تحریم‌های اقتصادی بر ضد کره شمالی، این کشور برای چهارمین بار دست به آزمایش هسته‌ای زد. 

کره شمالی به علت آزمایش های هسته ای و موشکی بالستیک مکرر که از سال 2006 انجام شده با تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد، آمریکا و دیگر کشورها روبرو بوده است. با این حال این کشور همچنان دست به آزمایش هسته‌ای میزند. 

  ادامه مطلب ...

انگیزه ثانویه عربستان از تنش آفرینی در برابر ایران/ 1394/10/21

وزیر خارجه ایران در دیدار روز یکشنبه 20 دی با استفان دی میستورا، نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور سوریه، تصریح کرد: "ایران اجازه نخواهد داد تنش بوجود آمده با عربستان بر مذاکرات حل بحران سوریه تاثیر منفی بگذارد". وی عربستان را به تشنج آفرینی در منطقه متهم کرد و افزود: "ایران در قبال بحران سوریه مسئولانه عمل می‌کند". 

  ادامه مطلب ...

آشکار تر شدن اختلافات ریاض و واشنگتن/ 1394/10/18

بن سلمان وزیر دفاع و جانشین ولیعهد عربستان، چهارم ژانویه (چهاردهم دی‌ماه)  مصاحبه‌ای اختصاصی با نشریه اکونومیست انجام داد. در این مصاحبه از جمله به مسائلی درباره مناسبات این کشور با آمریکا اشاره کرده است که بررسی و تحلیل آن مهم به نظر می‌رسد.  

  ادامه مطلب ...

غرب، مترصد سودجویی از الگو‌های رفتاری-اعتراضی در ایران/ 1394/10/17

خبرگزاری رویترز امروز با اشاره به اینکه "اعدام (ایت الله) شیخ نمر در شرایط کنونی به مثابه پیامی چند وجهی به صفوف داخلی خاندان پادشاهی در این کشور محسوب می شود" افزود: "مهمترین آن پیامی تند و گزنده به همه گروه‌ها در داخل عربستان است". 

  ادامه مطلب ...

تنش آفرینی عربستان یک بال سیاست دو جانبه غرب بر ضد ایران/ 1394/10/15

در آستانه برداشته شدن تحریم‌های اقتصادی غرب و باز شدن در‌های مناسبات جهانی به روی تهران، شاهد به اوج رسیدن تنش‌ آفرینی عربستان در منطقه بر ضد ایران و تلاش برای جلب حمایت متحدان در این زمینه هستیم. 

به گزارش دیروز رویترز تصمیم ریاض به اخراج سفیر ایران و قطع روابطش با این کشور پس از حمله جدید به سفارتش در تهران که در واکنش به اعدام روحانی عربستانی شیخ نمر النمر صورت گرفت، موجب تشدید اختلاف بین دو کشور شد تا حل مناقشه اصلی در منطقه دشوارتر شود. 

پرسش این است آیا کشور‌های غربی همزمان با انجام تعهدات خود در برجام در زمینه رفع تحریم‌ها و توسعه مناسبات، در پی حفظ فشار بر تهران از طریق منزوی کردن تهران در منطقه هستند؟

  ادامه مطلب ...

بحران کنونی در منطقه: زمینه سازی برای مداخله نظامی اعراب در سوریه/ 1394/10/14

گفته می‌شود باراک اوباما رییس جمهور آمریکا از حکومت عربستان خواسته بود راه را برای روی کار آمدن جوانان باز کند و پس از آن شاهد نشستن جوانان بر اریکه قدرت در این کشور هستیم. ظاهرا هدف از این سیاست زمینه سازی برای اصلاحات سیاسی و اقتصادی برای کنترل افراط‌گرایی و جلوگیری از قیام‌های مردمی غیر قابل کنترل در این کشور بوده است.

  ادامه مطلب ...