دیپلماسی رسانه ای .. Media  Diplomacy

دیپلماسی رسانه ای .. Media Diplomacy

وبلاگ پژوهشی - تحلیلی در زمینه منطق دیپلماسی و خبر
دیپلماسی رسانه ای .. Media  Diplomacy

دیپلماسی رسانه ای .. Media Diplomacy

وبلاگ پژوهشی - تحلیلی در زمینه منطق دیپلماسی و خبر

بررسی علت مخالفت غرب با شرکت بشار اسد در انتخابات/ 1394/09/28

1- ایران و روسیه تاکید کرده‌اند اسد تنها در صورتی از قدرت کنار می رود که نتیجه انتخابات احتمالی رای به چنین چیزی بدهد. بر اساس این دیدگاه «مردم سوریه تنها کسانی هستند که باید در مورد آینده خود تصمیم بگیرند». 
با وجود این موضع مردم سالارانه تهران و مسکو، مقامات آمریکایی و اروپایی - مدعیان دفاع از دموکراسی -  همچنان با شرکت بشار اسد در هر انتخاباتی در سوریه مخالفت می‌کنند. مقامات آمریکایی و اروپایی بدون اشاره به نقش آفرینی آنها و متحدان منطقه ای خود در بحران آفرینی در این کشور ادعا می‌کنند: "اسد به علت سرکوب مداوم و نقض حقوق بشر اعتبار خود را از دست داده است و نمی تواند در هیچ انتخاباتی در آینده شرکت کند". 
 
ادامه مطلب ...

گزارش شورای حکام و تردید‌ها درباره یک دهه تحریم اقتصادی ایران / 1394/09/25

شورای حکام، دیروز با تصویب قطعنامه پیشنهادی کشورهای عضو گروه پنج به علاوه یک، پرونده ابهامات فعالیت‌های اتمی ایران را بست. تصویب این قطعنامه در حالی است که بیش از یک دهه غرب، ایران را متهم کرده است که "در چارچوب فعالیت‌های هسته‌ایش دست به انجام آزمایش‌هایی به منظور دستیابی به دانش سوار کردن کلاهک هسته‌ای بر روی موشک‌های دوربرد خود زده است" و به همین علت نیز سال‌ها بر مردم ایران تحریم‌های ظالمانه تحمیل کرده اند.  

 
ادامه مطلب ...

ناتوانی صهیونیست‌ها در پنهان کردن نقش ایران در مبارزه با تروریست/ 1394/09/23

1 ـ محافل صهیونیستی اخیراً دور جدید تحرکات سیاسی و رسانه‌ای را علیه جمهوری اسلامی ایران آغاز کرده‌اند. 
موشه یعلون، وزیر جنگ کابینه رژیم اشغالگر قدس امروز در یادداشتی که در پایگاه اینترنتی دینفس وان آورده شده است مدعی شد: "ایران همچنان عمده‌ترین تهدید برای امنیت منطقه‌ای و جهانی است".

ادامه مطلب ...

مخالفت تلویحی آمریکا با حمایت روسیه از ارتش آزاد سوریه، چرا؟!/ 1394/09/21

آمریکا روز جمعه اعلام کرد قادر به تایید اظهارات ولادیمیر پوتین، رئیس‌ جمهور روسیه مبنی بر پشتیبانی هوایی روسیه از مخالفان سوری در حملات بر ضد داعش نیست.

به گزارش دیروز خبرگزاری رویترز از مسکو، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز جمعه گفت کشورش از ارتش آزاد سوریه حمایت می کند و در عملیات مشترک علیه تروریست ها مهمات، تسلیحات و پشتیبانی هوایی در اختیار آن قرار می دهد.

این اظهارات پوتین نخستین بیانیه روسیه در خصوص حمایت از این مخالفان بشار اسد رئیس جمهور سوریه در جنگ علیه ستیزه جویان گروه ( تکفیری صهیونیستی ) داعش به شمار می رود.

  ادامه مطلب ...

افزایش فشار ارتش سوریه علت اتحاد شکننده تروریست‌ها در ریاض/ 1394/09/19

تروریستهای سوری روز چهارشنبه در ریاض درباره دستیابی به زمینه مشترک پیش از مذاکرات صلح که قرار است برای پایان دادن به منازعه سوریه برگزار شود گفتگو کردند. 

هر چند آنها با اختلافات زیادی مواجهند، اما رهبران تروریست‌ها و مقامات آمریکا امروز تلاش ‌کردند این مذاکرات را نتیجه بخش نشان دهد. به گزارش امروز خبرگزاری رویترز دو نفر از شرکت کنندگان در این مذاکرات گفتند: «نقطه مثبتی که وجود دارد این است که درحال حاضر شکاف بزرگی بین حاضران وجود ندارد.» یکی از اعضای مخالفان گفت: «این مذاکرات به شکلی خوب جریان پیدا کرد، بسیار مثبت. ما درباره مسائل زیادی گفتگو کردیم و فردا (پنجشنبه) درباره سند اصول کلی گفتگو خواهیم کرد.» وی افزود این گروه‌ها امیدوارند مذاکرات روز پنجشنبه به پایان برسد اما احتمالا روز جمعه نیز ادامه پیدا خواهد کرد.  

  ادامه مطلب ...

حضور نظامی ترکیه در شمال عراق/ اهرم فشار آمریکا بر بغداد/ 1394/09/18

حضور نظامی ترکیه در عراق در حالی صورت می‌گیرد که برخی رسانه‌ها از افزایش تنش بین بغداد و واشنگتن خبر می‌دهند. 

به گزارش دیروز آسوشیتدپرس نزاع سیاسی در بغداد در هفته گذشته بر سر حضور نیروهای خارجی در خاک عراق موجب آشکارشدن ... فاصله ‌افتادن میان بغداد و واشنگتن در مبارزه با داعش شده است.

اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا پیش از این گفته بود ارتش آمریکا نیروهای جدیدی را در عراق مستقر خواهد کرد اما عبادی این پیشنهاد را رد کرد. وی در بیانیه‌ای گفت: «عراق احتیاجی به نیروهای زمینی خارجی ندارد و دولت عراق متعهد است اجازه ندهد هیچ نیروی زمینی در خاک عراق حضور بیابد.»

هادی العامری، فرمانده سازمان بدر که یکی از قوی‌ترین نیروهای شیعه مورد حمایت ایران در عراق است یک گام فراتر گذاشت و گفت هرگونه پایگاه آمریکا در عراق هدفی برای حمله خواهد بود.

  ادامه مطلب ...

هدف ائتلاف آمریکایی: تضعیف داعش و مقاومت اسلامی هر دو/ 1394/09/16

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا یکشنبه شب در یک سخنرانی نادر در کاخ سفید/ که هدف از آن اطمینان بخشیدن به مردم آمریکا و کاهش نگرانی های آنها پس از حملات پاریس پایتخت فرانسه و تیراندازی های کالیفرنیا بود/ گفت: «من می دانم بسیاری از مردم آمریکا پس از اینهمه جنگ می پرسند آیا ما توانسته ایم با سرطانی که هیچ درمان فوری برای آن وجود ندارد مقابله کنیم؟» اوباما در جواب به مردمش قول داد: "آمریکا بر تهدید تروریسم که وارد مرحله ای جدید شده است فائق خواهد آمد".

 

ادامه مطلب ...