دیپلماسی رسانه ای .. Media  Diplomacy

دیپلماسی رسانه ای .. Media Diplomacy

وبلاگ پژوهشی - تحلیلی در زمینه منطق دیپلماسی و خبر
دیپلماسی رسانه ای .. Media  Diplomacy

دیپلماسی رسانه ای .. Media Diplomacy

وبلاگ پژوهشی - تحلیلی در زمینه منطق دیپلماسی و خبر

نتیجه شکست برجام: بی اعتمادی به هر مذاکره و توافق بین‌المللی/ 1395/02/22

برخی گزارش‌ها حاکی از این است که جان کری وزیر امور خارجه آمریکا فردا پنجشنبه با نمایندگانی از بانک های انگلیسی و اروپایی در لندن نشست برگزار خواهد کرد تا درباره مسائلی از جمله داد و ستد با ایران گفتگو کند.

  ادامه مطلب ...

حمایت مردم آمریکا از ترامپ؛ وندالیسم سیاسی/ 1395/02/18

1- جرج بوش پسر، از سال 2000 تا 2008 دو دوره بر کرسی ریاست جمهوری آمریکا جلوس کرد. سیاست‌های افراط گرا، جنگ‌طلبانه، یک‌جانبه‌ و ایدئولوژیک در این هشت سال سبب شد: 

اولاً، این کشور با بحران و رکود اقتصادی بی‌سابقه‌ای روبرو شود؛ 

ثانیاً، موج اعتراضات ضدجنگ سرتاسر آمریکا را فراگیرد؛ 

و ثالثاً، کاخ سفید بیش از هر زمان دیگری در جهان منزوی شود. 

  ادامه مطلب ...

هیئت نزدیک به سعودی‌ها در نشست کویت؛ عاجز از درک واقعیت‌/ 1395/02/13

ظاهرا عربستان و هیئت دولت فراری «نشست کویت» را محملی برای آزمودن میزان تاثیر بمب افکن های سعودی بر دیدگاه نیروهای ملی یمن می دانند و تصور می‌کنند بمب باران‌ها زمینه را برای آمدن نیروهای ملی به پشت میز مذاکره فراهم کرده، بنابراین می‌توانند خواسته‌های اولیه خود را مجددا از نیروهای ملی مطالبه کنند. 

  ادامه مطلب ...

بن‌بست نظامی مقدمه، اصلاحات آمریکایی در سوریه، عراق و یمن/ 1395/02/11

چنین وانمود می‌شود که اختلاف‌های «عمیق» بین آمریکا و متحدان منطقه‌ایش - از جمله عربستان- در زمینه سوریه، عراق و یمن وجود دارد. به عنوان مثال پایگاه اسرائیلی «دبکا فایل» روز چهارشنبه با اشاره به اینکه   "اجلاس ریاض - که در 22 آوریل برگزار شد- نتوانست شش رهبرِ عربِ کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و در رأس آن ها عربستان را برای همکاری با واشنگتن قانع کند" نوشت: "عربستان و ترکیه اخیراً به محورِ ضد آمریکاییِ (عربستان - مصر - اردن) پیوسته است".

  ادامه مطلب ...

افشاء ابعاد جدید طرح‌ آمریکایی و صهیونیستی در سوریه/ 1395/02/08

با گذشت زمان ابعاد جدیدی از طرح‌های آمریکایی و صهیونیستی در سوریه افشاء می‌شود. یک عضو سنای آمریکا از حزب جمهوریخواه دیروز از طرح سری بعضی کشورهای غربی با کمک کشورهای حاشیه خلیج (فارس) برای ضربه زدن به ثبات سوریه خبر داد و تلویحا آنچه «مخالفان میانه‌رو در سوریه» خوانده می‌شود را پیش‌نیاز این طرح سری قلمداد کرد. 

  ادامه مطلب ...

بررسی سخنان اوباما در زمینه تحولات سوریه و داعش/ 1395/02/06

باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، دیروز با اشاره به اینکه "تصمیمی برای اعزام نیروی زمینی به سوریه ندارد" تاکید کرد: "فقط عملیات نظامی راه حل مشکلات سوریه نخواهد بود". 

  ادامه مطلب ...

افزایش تنش‌ها در مناسبات آمریکا و عربستان/ 1395/02/04

ظاهرا تنش‌ها در مناسبات آمریکا و عربستان به اوج خود رسیده‌است. به همین علت روزنامه واشنگتن تایمز در پایگاه اینترنتی خود از حادثه 11 سپتابر  به عنوان اهرم فشار بر علیه ریاض بهره‌برداری می‌کند. این روزنامه نوشت، خانواده‌های قربانیان حادثه 11 سپتامبر در روزهای اخیر از اوباما خواسته‌اند عربستان سعودی را مسئول بداند و اجازه‌بدهد شکایتی علیه این کشور به خاطر دست داشتن در اعمال تروریستی تنظیم‌شود و همچنین گزارش‌های مربوطه را از حالت طبقه‌بندی خارج‌کند و برای مسئول شناختن عربستان فشار وارد‌کند. این حرف خانواده‌ها هم به این دلیل بود که مقامات سعودی تهدید‌کردند درصورتی که لایحه حادثه 11 سپتامبر تصویب‌شود 750 میلیارد دلار از دارایی‌های خود در خاک آمریکا را خواهد‌فروخت که خانواده‌های قربانیان در جواب این تهدید ریاض اعلام کردند آنها چنین تهدیداتی را بی‌احترامی به عزیزانشان که در این حملات از بین‌رفته اند می‌دانند.

  ادامه مطلب ...