دیپلماسی رسانه ای .. Media  Diplomacy

دیپلماسی رسانه ای .. Media Diplomacy

وبلاگ پژوهشی - تحلیلی در زمینه منطق دیپلماسی و خبر
دیپلماسی رسانه ای .. Media  Diplomacy

دیپلماسی رسانه ای .. Media Diplomacy

وبلاگ پژوهشی - تحلیلی در زمینه منطق دیپلماسی و خبر

آمریکا و متحدان؛ «عضو غیر سازنده جامعه بین‌الملل»/ 1395/01/20

وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه، هفتم آوریل (19 فروردین) در یک نشست خبری در منامه، پایتخت بحرین، از ایران خواسته است تا به پایان دادن جنگ در یمن و سوریه کمک کند. 

این ادعا ‌در حالی مطرح می‌شود که بحران در کشور‌های عربی غالباً ناشی از حمایت آمریکا از سران مستبد عرب، گروه‌های وابسته و رژیم صهیونیستی و نادیده انگاشتن مطالبات عمومی مردم منطقه است.   

  ادامه مطلب ...

تنها تنش زدایی منافع آمریکا را در جهان تامین می‌کند/ 1395/01/16

آمریکا و متحدان اروپایی‌اش با منافشه‌های اقتصادی، سیاسی و امنیتی متعددی در جهان ـ بویژه با ایران، روسیه، چین، کره شمالی حتی با متحدینی چون ترکیه و عربستان ـ روبرو هستند. به نظر می‌رسد تشدید و دامن زدن به این مناقشات به سود کشور‌های غربی نیست و آنها چاره‌ای جز در پیش گرفتن دیپلماسی و سیاست تنش زدایی در جهان ندارند. 

  ادامه مطلب ...

اظهارات متناقض اوباما درباره لغو تحریم‌ها، چرا؟/ 1395/01/14

یوکیا آمانو/ دبیرکل آژانس بین‌المللی هسته‌ای/ روز جمعه (اول آوریل - سیزدهم فروردین) در واشنگتن و در اجلاس دو روزه "امنیت هسته‌ای" به مطالبی اشاره کرد که بیانگر حسن نیت و اعتمادسازی بی‌دریغ تهران در روند توافق هسته‌ای است. وی تصریح کرد: "ایران هم اکنون با قوی‌ترین نظام نظارتی در جهان (که تاکنون برای یک برنامه هسته‌ای وضع شده) روبروست و نه تنها متعهد به اجرای مفاد آن است که با پروتکلی در زمینه شفاف‌سازی هم موافقت کرده و تضمین‌هایی را متقبل شده که ورای تعهدات عادی این کشور به آژانس است." 

  ادامه مطلب ...