دیپلماسی رسانه ای .. Media  Diplomacy

دیپلماسی رسانه ای .. Media Diplomacy

وبلاگ پژوهشی - تحلیلی در زمینه منطق دیپلماسی و خبر
دیپلماسی رسانه ای .. Media  Diplomacy

دیپلماسی رسانه ای .. Media Diplomacy

وبلاگ پژوهشی - تحلیلی در زمینه منطق دیپلماسی و خبر

بررسی سخنان اوباما در زمینه تحولات سوریه و داعش/ 1395/02/06

باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، دیروز با اشاره به اینکه "تصمیمی برای اعزام نیروی زمینی به سوریه ندارد" تاکید کرد: "فقط عملیات نظامی راه حل مشکلات سوریه نخواهد بود". 

  

در حالی که ارتش و مقاومت مردمی عراق و سوریه به همراه ایران روسیه و جنبش حزب الله نقش اساسی در مهار داعش در عراق و سوریه داشته‌اند و حملات جنگنده‌های آمریکایی بیشتر نمایشی بوده است؛ اوباما سعی می‌کند پیروزی‌ها بر ضد داعش را مصادره به مطلوب کند، وی در این جهت ابراز امیدواری ‌کرد: در چند ماه پایانی دوره ریاست جمهوریش گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) به طور کامل شکست بخورد. و به تدریح مناطقی را که این گروه در آن فعالیت دارد کاهش یابد." وی همچنین گفت: "نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا به عملیات خود علیه اهداف داعش در مناطقی مانند رقه ادامه خواهند داد تا مناطقی مانند این نقاط را که آنها (داعش) نیروهایی را به اروپا می‌فرستند، تحت کنترل در آورند."

اوباما بدون اشاره به نقش سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی آمریکا و متحدان منطقه‌ای این کشور در توسعه تروریسم داعش و غیرداعش در کشور‌های اسلامی افزود: آنچه که در سوریه می‌گذرد "اندوه‌بار" است. وی همچنین افزود که وضعیت در این کشور بسیار "پیچیده" است.

علاوه بر این، آمریکا و متحدان منطقه‌ای - مانند عربستان- نقش اساسی در گسترش تروریسم در جهان اسلام داشته‌اند، در عین حال، نیویورک پست دیروز با چاپ مجموعه ای از اسناد و مدارک ادعا کرده است که دولت عربستان سعودی در قضیه حملات تروریستی 11 سپتامبر سال 2001 در آمریکا دست داشته است. ظاهرا مقامات آمریکایی به این ترتیب سعی می کنند به جای «شریک» خود را «قربانی» تروریسم معرفی کنند. جالب تر اینکه این رویکرد تبلیغی در مقطعی دنبال می‌شود که رئیس جمهوری ایالات متحده به عربستان سعودی قرار است به نزدیکی بیشتر دو کشور کمک کند. 

نیویورک پست مدعی است که این مدارک در جریان تحقیقات کنگره آمریکا در مورد پرونده 11 سپتامبر به خارج درز کرده است. برایان مک گلینچی، یکی از تحلیلگران اسناد مربوط به تحقیقات اف.بی.آی، اداره آگاهی فدرال آمریکا نیز اخیرا با انتشار چند مدرک دیگر ادعا کرده دولت سعودی در حمله های 11 سپتامبر آمریکا دست داشته است.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.