دیپلماسی رسانه ای .. Media  Diplomacy

دیپلماسی رسانه ای .. Media Diplomacy

وبلاگ پژوهشی - تحلیلی در زمینه منطق دیپلماسی و خبر
دیپلماسی رسانه ای .. Media  Diplomacy

دیپلماسی رسانه ای .. Media Diplomacy

وبلاگ پژوهشی - تحلیلی در زمینه منطق دیپلماسی و خبر

سناریو انقلاب‌های دموکراتیک گزینه آمریکا برای ونزوئلا/ 1395/02/29

هنریکه کاپریلس، از اصلی‌ترین رهبران جناح مخالف ونزوئلا روز سه‌شنبه گفت: ارتش باید میان قانون اساسی و نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا یکی را انتخاب کند. 

در شرایطی که دولت ونزوئلا به ریاست جمهوری نیکولاس مادورو اختیارات امنیتی خود را تقویت کرده است، هنریکه کاپریلس در کنفرانسی مطبوعاتی گفت:  "من به نیروهای مسلح اعلام می‌کنم که زمان حقیقت فرا رسیده است. وقت آن رسیده است که آنها ( نیروهای مسلح) میان قانون اساسی یا نیکولاس مادورو یکی را انتخاب کنند."

  

هرچند افزایش اختیارات امنیتی رئیس جمهوری می‌تواند تهدیدی برای مردم سالاری این کشور باشد، با این حال اظهارات این اصلی‌ترین رهبران جناح مخالف ونزوئلا، تلاش‌های کشور‌های غربی برای انجام انقلابات دموکراتیک در کشور‌های رقیب را به یاد می‌آورد. 

جالب اینکه نیکلاس مادورو رییس جمهوری ونزوئلا دیروز تصریح کرد: از حدود 1300 خبر و گزارشی که درباره ونزوئلا منتشر شده فقط دو خبر مثبت بوده است. وی افزود: برخی در تلاشند زمینه را برای دخالت نظامی خارجی در ونزوئلا آماده کنند. مادورو همچنین کشورش را قربانی جنگی رسانه‌ای خطرناک خواند و گفت این جنگ در ده سال اخیر بی‌سابقه بوده و می‌خواهند ونزوئلا را وارد مرحله درگیری و ناامنی کنند تا زمینه برای دخالت‌هایشان فراهم شود.

در این میان هنریکه کاپریلس رهبر مخالفان ونزوئلا طرفداران جناح مخالف را به نافرمانی فراخواند. از دسامبر گذشته که احزاب مخالف در انتخابات پارلمانی به پیروزی رسیدند، فشارها بر دولت مادورو به شدت افزایش یافته است. 

نیکولاس مادورو همچنین ضمن هشدار درباره تهدیدهایی که از داخل کشور و همچنین از طرف آمریکا برای دولت وی وجود دارد، به مدت شصت روز در ونزوئلا حالت فوق‌العاده اعلام کرده است اما مخالفان دولت ونزوئلا این تصمیم نیکولاس مادورو را نشانه ترس فزاینده وی از افزایش شمار حامیان برگزاری همه پرسی برای برکناری احتمالی وی می‌دانند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.