دیپلماسی رسانه ای .. Media  Diplomacy

دیپلماسی رسانه ای .. Media Diplomacy

وبلاگ پژوهشی - تحلیلی در زمینه منطق دیپلماسی و خبر
دیپلماسی رسانه ای .. Media  Diplomacy

دیپلماسی رسانه ای .. Media Diplomacy

وبلاگ پژوهشی - تحلیلی در زمینه منطق دیپلماسی و خبر

مسلمانان مهمترین هدف تروریسم در جهان/ 1395/04/25

جهان اسلام و مسلمانان مهمترین هدف تروریست ها در یک دهه گذشته بوده اند، با این حال فرانسوا اولاند حادثه نیس را به معنای قرار گرفتن فرانسه تحت تروریسم اسلامی توصیف می‌کند. 

  

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره از واشنگتن فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه ادعا کرد حادثه نیس به معنای قرار گرفتن فرانسه تحت تروریسم اسلامی است. این در حالی است که 

اولا، مهمترین عامل ترویج ترویج و تهیز تروریست در کشور‌های اسلامی و جهان کشور‌های غربی، رژیم صهیونیستی و متحدین منطقه‌ای آنها بوده اند؛ 

ثانیا، بر اساس بسیاری از مستندات بسیاری از تروریست‌های فعال در کشور‌های عراق و سوریه اصلا مسلمان نیست.     

بنابراین اقدامات تروریستی در اروپا و حتی آمریکا، از سویی محصول حمایت‌های خود آنها از ترویسم در کشور‌های اسلامی است و از سوی دیگر، ثمره سکوت آنها در برابر حمایت گسترده عربستان از وهابی‌گری و سلفی‌گری برای جلوگیری از گسترش فرهنگ مقاومت در کشور‌های اسلامی و جهان. 

اما در این میان آنچه قابل تامل است بی توجهی اولاند به پیامد‌های خط کشی مذهبی در تفسیر مذهبی عجولانه حادثه نیس است. 

به هر حال هم اکنون میلیون‌ها مسلمان شهروند فرانسه هستند و اسلامی توصیف کردن رویداد تروریستی در این کشور ثمره‌ای جز تشدید فشار بر آنها و تعمیق شکاف‌های مذهبی در این کشور و در نتیجه آبستن بحران شدن دوباره این کشور ندارد. 

شاید به همین علت مفید الدیک مسئول اطلاع رسانی سابق وزارت خارجه آمریکا توصیف رئیس جمهور فرانسه را از حادثه نیس یک اشتباه بزرگ توصیف کرد.

به گزارش امروز شبکه تلویزیونی الجزیره از واشنگتن درباره اظهارات فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه که حادثه نیس را به معنای قرار گرفتن فرانسه تحت تروریسم اسلامی توصیف کرد، گفت: من با این نگاه رئیس جمهور فرانسه مخالفم. این که از عبارت تروریسم اسلامی استفاده کنیم یک اشتباه بزرگ بوده و رئیس جمهور فرانسه مرتکب این اشتباه بزرگ شده است. استفاده از چنین عباراتی باعث حس دشمنی میان شمار زیادی از مسلمانان می شود که ممکن است با عامل این حادثه اختلاف نظر داشته باشند. 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.