دیپلماسی رسانه ای .. Media  Diplomacy

دیپلماسی رسانه ای .. Media Diplomacy

وبلاگ پژوهشی - تحلیلی در زمینه منطق دیپلماسی و خبر
دیپلماسی رسانه ای .. Media  Diplomacy

دیپلماسی رسانه ای .. Media Diplomacy

وبلاگ پژوهشی - تحلیلی در زمینه منطق دیپلماسی و خبر

عربستان گزینه‌ تازه‌ای برای رو کردن در یمن ندارند/ 1395/05/01

نخست وزیر دولت فراری منصور هادی ادعا کرد در چند روز آینده اوضاع نظامی و سیاسی این کشور تغییر خواهد کرد.

  

به گزارش (امروز) شبکه تلویزیونی الحدث، احمد عبید بن دغر، که در ریاض حضور دارد، گفت: راهی برای رهایی یمن جز نابود کردن آنچه آنرا «کودتاچیان» خواند وجود ندارد. ظاهرا منظور وی از کودتاچیان ارتش و نیرو‌های مقاومت مردمی در یمن است.  

این اظهارات پس از آن مطرح شد که گزارش هایی درباره دیدار مقامات سعودی با مقامات آمریکایی و انگلیسی منتشر گردید.

به گزارش دیروز پایگاه اینترنتی نخست وزیری انگلیس، بدنبال از سر گرفته شدن گفتگوهای موسوم به «صلح یمن» تحت سرپرستی سازمان ملل، وزرای خارجه انگلیس، آمریکا، عربستان سعودی و امارات متحده عربی 19 ژوئیه در لندن برای بررسی وضعیت در یمن با یکدیگر دیدار کردند.

شاید این مقام دولت فراری می‌کوشد وانمود کند در نشست چهار جانبه لندن نتایج تازه‌ای حاصل شده است و پس از این دیدار اوضاع به گونه‌ای به سود دولت فراری و نظامیان عربستان تغییر کرده که ممکن است ارتش و مقاومت مردمی یمن بشدت در تنگنا قرار گیرند. بنابراین هیئت مذاکره کننده مقاومت مردمی یمن باید از فرصت مذاکرات در کویت بیشترین بهره‌برداری را بنماید.

این در حالی است که به نظر می‌رسد دولت و فراری و عربستان برای شکست مقاومت مردمی در یمن هر چه در آستین داشته‌‌اند، رو کرده اند و گزینه تازه‌ای پیش رو ندارد و ادعای نخست وزیر دولت فراری تنها تلاشی تبلیغی برای تاثیر گذاشتن بر هیئت مذاکره کننده مقاومت مردمی در کویت است.

به خصوص اینکه این ادعا پس از آن مطرح می‌شود که کویت برای مذاکرات صلح یمن ضرب الاجل پانزده روزه تعیین کرده است و حتی معاون وزیر امور خارجه کویت دیروز خواستار اعمال فشار جامعه جهانی به ویژه آمریکا بر طرف های یمنی به منظور دستیابی به توافق در مذاکرات صلح یمن در کویت شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.