دیپلماسی رسانه ای .. Media  Diplomacy

دیپلماسی رسانه ای .. Media Diplomacy

وبلاگ پژوهشی - تحلیلی در زمینه منطق دیپلماسی و خبر
دیپلماسی رسانه ای .. Media  Diplomacy

دیپلماسی رسانه ای .. Media Diplomacy

وبلاگ پژوهشی - تحلیلی در زمینه منطق دیپلماسی و خبر

هزینه‌های ماجراجویی‌های نظامی غرب برای جهان/ 1395/05/25

معاون سابق سازمان جاسوسی آمریکا سیا بر لزوم  تحمیل هزینه سنگین به ایران و روسیه در سوریه تاکید کرد.

  

«مایکل مورل» معاون سابق سیا در مصاحبه با شبکه بلومبرگ گفت: ما باید کاری کنیم که ایران به علت حضور  در سوریه هزینه‌هایی بپردازد. همچنین باید کاری کنیم که روسیه هم به علت حضور در سوریه هزینه‌هایی بپردازد. البته وی افزود: سیاست باید به شکلی مخفیانه انجام شود. 

در مقاله‌ای به قلم پروفسور مایکل چاساداوسکی که در "کنفرانس علم برای صلح" در کوالالامپور در مالزی ارائه شده است به مطالبی اشاره شده است که می‌تواند تفسیرگر ابعاد و جوانب این اظهار نظر باشد. 

به گزارش دیروز پایگاه اینترنتی گلوبال ریسرچ پروفسور مایکل چاساداوسکی در این مقاله با اشاره به "ماجرا جویی‌های آمریکا و متحدانش در جهان" نوشته است: "تا زمانی که سیاست خارجی آمریکا تغییر نکند جهان همچنان شاهد جنگ‌هایی است که آینده بشریت را به خطر انداخته است". 

پروفسور چاساداوسکی گفت: دستور کار نظامی آمریکا و ناتو ترکیبی از عملیات‌های نظامی میدانی و انجام عملیاتهای مخفیانه برای بی‌ثبات کردن کشورهای دارای ثبات است. پروژه هژمونی آمریکایی کشورها را در غالب جنگ مستقیم، حمایت از سازمان‌های تروریستی، تغییر رژیم و جنگ اقتصادی بی‌ثبات و نابود می‌کند. 

در توضیح سطحی‌نگری و کوتاه نظری محافل غربی گفتنِ همین مطلب کافی است که این سیاست‌ها در حال حاضر بیش از همه آمریکا و اتحادیه اروپا و متحدان منطقه‌ای این کشور را متحمل هزینه‌های غیر قابل تصور کرده است.

نمونه بارز آن موج مهاجرت از سوریه و عراق به اروپا است. علاوه بر این، روز یا هفته‌ای نیست که شاهد یک عملیات تروریستی در کشور‌های غربی و متحدان آنها نباشیم. این در حالی است که همة هم و غم محافل غربی و صهیونیستی در گذشته انتقال بحران‌ها به کشور‌های رقیب از طریق بحران آفرینی در این کشور‌ها بوده است. 

تهدیدات عملیات‌های تروریستی در آمریکا و اروپا چنان هراس انگیز شده است که در روز‌های اخیر هر صدایی که شباهتی به تیراندازی و انفجار ... داشته مردم این کشور‌ها را به وحشت ‌انداخته است. 

در تازه‌ترین رویداد مسافران فرودگاه جان اف کندی دیشب با شنیدن صدایی شبیه به صدای تیر اندازی دچار وحشت شده‌اند، ده‌ها خودروی خنثی‌سازی بمب و شمار زیادی از نیروهای پلیس و نیروهای امنیتی در این مکان مستقر شده‌اند. خودروهای اورژانس نیز در بزرگراه نزدیک  فرودگاه بین‌المللی جان اف کندی نیویورک مستقر شده‌اند. پایانه شماره هشت این فرودگاه نیز تخلیه شده است. 

همزمان ـ شب گذشته ـ وحشت و ازدحام ناشی از یک انفجار یا حمله تروریستی احتمالی در ساحل ژوآن له پن در  منطقه کوت دازور  در جنوب شرقی فرانسه موجب  مصدوم شدن نزدیک به چهل نفر شد.

این حادثه در منطقه ژوان له پن که به خاطر برگزاری جشنواره‌های بین‌المللی موسیقی و داشتن کلوپ‌های شبانه شهرت دارد، اتفاق افتاد.

به گزارش رادیو محلی "بلو آزور" فرانسه، موج وحشت در میان مردم زمانی ایجاد شد که صدای انفجار چند ترقه که از داخل یک خودرو به بیرون پرتاب شده بود، شنیده شد. این رادیو از مصدوم شدن چهل نفر در این حادثه خبر داد. ترس و وحشت موجب شد جمعیت زیادی  که روی صندلی‌های بیرون رستوران‌ها، کافه‌ها و کلوپ‌ها نشسته بودند به سرعت به سمت داخل ساختمان‌ها هجوم بیاورند.

به نظر می‌رسد تنها راه حل مسائل امنیتی در کشور‌های غربی دست برداشتن از ماجرا جویی‌های نظامی در اقصی نقاط جهان است. 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.