دیپلماسی رسانه ای .. Media  Diplomacy

دیپلماسی رسانه ای .. Media Diplomacy

وبلاگ پژوهشی - تحلیلی در زمینه منطق دیپلماسی و خبر
دیپلماسی رسانه ای .. Media  Diplomacy

دیپلماسی رسانه ای .. Media Diplomacy

وبلاگ پژوهشی - تحلیلی در زمینه منطق دیپلماسی و خبر

پیروزی های ارتش سوریه در حلب کار را تمام کرد؟/ 1395/06/22

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست دیروز فاش کرد: بعضی از نمایندگان سازمان های امنیتی در واشنگتن هم مخالف تصویب نهایی توافقنامه روسیه و آمریکا در مورد سوریه و هماهنگی حملات هوایی به مواضع گروه های تروریستی در این کشور هستند. این روزنامه همچنین تاکید کرد مخالفت ها در پنتاگون، مهمترین خطر علیه عملی شدن توافقنامه با روسیه و هماهنگی بین دو کشور در سوریه است. 

  

به نظر میرسد روزنامه معاریو دلیل این مخالفت را بیان کرده است.  این روزنامه رژیم صهیونیستی توافق آمریکا و روسیه را نامناسب و به نفع موضع بشار اسد، ایران و حزب الله خواند. معاریو همچنین نوشت: باراک اوباما پیش از این کردها را فروخت و این بار، گروه‌های جهادی را فدا کرد که در نتیجه آن، بشار اسد رییس جمهوری سوریه بیشتر از دیگران سود برد. 

وزیر انرژی و امور زیربنایی رژیم صهیونیستی توافق آتش بس در سوریه و احتمال پایان یافتن بیش از پنج سال جنگ و درگیری در این کشور را مغایر با منافع این رژیم دانست. یوال اشتاینیز در مصاحبه با رادیو اسرائیل اعلام کرد این توافق که احتمال می رود به پایان جنگ داخلی در سوریه منتهی شود این کشور را به سمتی سوق خواهد داد که به پایگاهی برای دشمنان اسرائیل، چه ایران و چه حزب الله، تبدیل شود و به آنان اجازه خواهد داد نیروهایشان در فرودگاه ها و پایگاه های نظامی سوریه باقی بمانند و موشک هایشان را به طرف اسرائیل نشانه بروند.

اما مفاد این توافق چیست؟ وزیر امور خارجه آمریکا امروز با اشاره به اینکه «توافق آتش بس در سوریه که میان واشنگتن و مسکو به امضا رسیده است شامل سه بخش اصلی است» افزود: از سرگیری توقف خشونت ها و خصومت ها در سوریه اولین و مهمترین بخش توافقنامه میان آمریکا و روسیه در سوریه است که البته گروه های تروریستی جبهه النصره و داعش از این قاعده مستثنی هستند... دومین چیزی که ما روی آن توافق کردیم، این است که کمک انساندوستانه باید جریان داشته باشد. جان کری در توضیح سومین مورد از توافق گفت: تا زمانی که دوره کاهش خشونت ادامه دارد و کمک انساندوستانه افزایش یافته است، یعنی وقتی هفت روز وضع این گونه باشد، در این صورت آمریکا و روسیه اقدام به ایجاد مرکز مشترک اجرایی می کنند تا اقدام نظامی هماهنگ شده در پاسخ به تهدید ناشی از (جبهه) النصره و(گروه تکفیری صهیونیستی) داعش، تسهیل شود. براساس این ترتیبات و توافقات، به محض آنکه حملات آمریکا و روسیه آغاز شود در این صورت رژیم سوریه از پرواز ماموریت های رزمی برفراز مناطقی که مخالفان مشروع و یا النصره حضور دارند، منع خواهد شد. این منطقه براساس نقشه ی مورد توافق آمریکا و روسیه و با رضایت رژیم(سوریه)، تعریف خواهد شد.

اما پرسش دیگر این است که «چه چیزی سبب شده آمریکا تن به این توافق بدهد؟» نایب رییس شورای اجرایی جنبش حزب الله لبنان روز یکشنبه به مطلبی اشاره می‌کند که به نظر می‌رسد جواب این سوال در آن است. شیخ نبیل قاووق در سخنانی در شهرک « عیتیت » در جنوب لبنان گفت: دستاوردها و پیروزی های ارتش سوریه در حلب معادلات نظامی و سیاسی جدیدی ایجاد کرده و باعث شده است طرح توطئه آمیز تروریستی تکفیری به تدریج در مسیر قهقهرا و شکست قرار بگیرد. وی اظهار داشت دمشق جایگاه، عزت و قدرت خود را ثابت کرد و مرکز ثقل و محور اصلی برای مقاومت شده است. مهمترین و اولین نشانه این تغییر معادلات نظامی و سیاسی در سوریه نیز اقدام ارتش سوریه به هدف قرار دادن یک فروند جنگنده و یک هواپیمای بدون سرنشین این رژیم است. 

به دنبال حمله رژیم صهیونیستی به مواضع ارتش سوریه در جنوب این کشور، ارتش سوریه روز سه شنبه اعلام کرد یک فروند جنگنده و یک هواپیمای بدون سرنشین این رژیم را در سوریه سرنگون کرده است.

به گزارش امروز خبرگزاری رویترز از بیروت این جنگنده مواضع ارتش را بامداد سه شنبه در حومه قنیطره هدف قرار داده بود و به همراه یک فروند هواپیمای بدون سرنشین سرنگون شد. 


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.