دیپلماسی رسانه ای .. Media  Diplomacy

دیپلماسی رسانه ای .. Media Diplomacy

وبلاگ پژوهشی - تحلیلی در زمینه منطق دیپلماسی و خبر
دیپلماسی رسانه ای .. Media  Diplomacy

دیپلماسی رسانه ای .. Media Diplomacy

وبلاگ پژوهشی - تحلیلی در زمینه منطق دیپلماسی و خبر

باز هم علامت هشدار «بحران اجتماعی» در آمریکا/ 1395/07/03

اعلام «حکومت نظامی» در شهر شارلوت نشانه دیگر عمق و وسعت بحران سیاسی و اجتماعی در آمریکا است. 

  

به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، شب گذشته تظاهرات و ناآرامی ها در شهر شارلوت در ایالت کارولینای شمالی برای سومین شب متوالی ادامه پیدا کرد. 

این ناآرامی ها پس از آن بروز کرده است که افسران پلیس این شهر، یک مرد سیاهپوست را با ضرب گلوله از پای درآوردند.

شدت ناآرامی ها به حدی زیاد بود که شهردار شارلوت دستوری را امضاء کرد که براساس آن، مقررات منع آمد و شد شبانه در این شهر به اجرا گذاشته می شود. 

براساس این دستور، از ساعت دوازده شب تا شش صبح، مقررات منع آمد و رفت شبانه در این شهر به اجرا گذاشته می شود که دومین شهر بزرگ ایالت کارولینای شمالی است. 

اما با وجود دستور جنیفر رابرتس برای اعلام مقررات منع امد و شب شبانه، شب گذشته نیز شارلوت ناآرام بود و تظاهرات خیابانی ادامه داشت. 

پیش از این خشونت علیه سیاه‌هان سبب شده بود این کشور شاهد پدیده بی سابقه دیگری تحت عنوان «پلیس کشی» با انگیزه‌های نژادی باشد.  

در اواخر تیر ماه سال جاری در تیراندازی در باتن روژ سه مامور پلیس کشته و هفت پلیس دیگر زخمی شدند. چند روز پیش از آن نیز پنج مامور پلیس در شهر دالاس در ایالت تگزاس کشته شدند. 

یک نظامی سابق برای گرفتن انتقام سیاه پوست هایی که به دست پلیس کشته شده بودند، پنج مامور پلیس را در دالاس کشت. 

حتی ظهور دونالد ترامپ به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری با شعار‌ها افراطی نیز نشان دهنده عمق و وسعت بحران‌های سیاسی و اجتماعی در آمریکا است. بخصوص اینکه دونالد ترامپ هشت سال پس پایان دولت راست گرا و جنگ طلب جرج بوش پسر ظهور کرده است، رئیس جمهوری که عملکرد وی موج احساسات ضد جنگ را در آمریکا بر انگیخت و رای مردم آمریکا به شعار «تغییر» نتیجه ظهور این احساسات بود. اما پس از دو دوره ریاست جمهوری باراک اوباما بازگشت افراط گرایی در آمریکا نشانه مایوس شدن مردم آمریکا از روند‌های سیاسی است. 

هر چند استقبال از کاندیداتوری ترامپ در فرایندی سیاسی صورت گرفته است ولی این استقبال، استقبال از شعار‌های ساختار شکنانه وی در زمینه فرایند‌های سیاسی و رسانه‌ای و .... بوده است. بنابراین ظهور ترامپ نیز به نوعی علامت هشدار درباره بحران سیاسی و اجتماعی در آمریکا است. 


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.